vrijdag 26 september 2014

"Een beetje van dit en een beetje van dat,..."


In de woonkamer is voor de verandering weer eens geschoven met stoelen en bank.
Het is even 'n gedoe maar dan heb je ook wat,...
namelijk een heerlijk quiltplekje voor mezelf.

Ideaal om op m'n gemakje alle Stonefieldsblokjes aan mekaar te zetten.


M'n 'designwall is provisorisch in mekaar geflanst. 
Twee lappen hangen voor de laatjeskast, 
met daarop gespeld alle gemaakte blokjes.
Alle?
Nou nee, 
nu niet meer natuurlijk, 
want er zitten al 'n stel blokjes aan mekaar vast.


Dat lukt heel goed daar in m'n 'luie' quilthoekkie,...
En,
 ik heb ook zo'n leuk uitzicht op,...


 't blauwe poppenhuis.
 Met daar bovenop de Klosjes, Vingerhoedjes & het 'Ramen Lappie'.
Die 3 gaan morgen mee,
en nog veel meer natuurlijk,..,
Want dan,...
 hebben we 'n workshop Ramen Lappen & 'n Supergoof Trunkshow,
van al die quilts die gemaakt zijn van zo'n herhaalherhaalenherhaal patroontje.
Soms wel 6552 keer.
Morgen zei je Goof?
GEZELLIG.

Zou het dan toch gaan gebeuren dat over een tijdje 
HEEL HOLLAND LAPT???
dat zou toch geinig zijn,...

Fijne vrijdag allemaal,
en

13 opmerkingen:

Marguerite zei

Heb wel een ramenlap, met spons en zeem, afwijking. Geloof dat ik die maar een keer in moet ruilen voor jou raampjes. De rest van de familie ziet toch nooit dat de boel glimt. Maar de lapjes zien ze altijd wel. 😉

karen zei

your second image is absolutely breathtaking....beautiful.

Marjolein den Boer zei

Hmmm, heerlijke plaatjes weer. Misschien in de toekomst nadenken over een mooi Goof fotoboek? Voor de gezellige dagen rondom kerst (ach, en eigenlijk rondom herfst en winter) lekker met je neus dicht op de mooie warme plaatjes? Genieten hoor! :-)

Rita zei

Ik heb inmiddels een oud boek gevonden en daar staat het ramen lappen ook in, dus wie weet ga ik het morgen ook proberen. Jij in elk geval weer een hele fijne lappedag. Gr. Rita

SGB zei

Your work is so beautiful. I always enjoy seeing your blog

Quilting Moesje zei

Dat zou bijzonder zijn ... heeeel Holland??!!
Wat zal het dan stil zijn op straat .... bijvoorbeeld ,
allemaal gezellig bij elkaar .... en lapjes (ruilen) :0)))))


Klaske zei

Ik vind je raampjes prachtig, maar ben zelf niet van de herhaalherhaalennogeensherhaalpatroontjes. Begrijp me niet verkeerd ik vind het prachtige quilts om naar te kijken, maar om ze zelf te maken.. Begin het dan te eentonig worden en haak ik al redelijk gauw af . Dus ik vind het superknap dat jullie van die grote quilts maken van 1 patroontje! Veel plezier morgen!

Yvonne zei

Hoi, we gaan morgen gezellig weer eens flink ramen lappen want dat mag ook wel weer eens een keertje goed gebeuren. En dat terwijl ik echt een vreselijke hekel hebt aan het huishouden, maar ik zal doorzetten voor deze ene keer. Tot morgen.

Bernadette van gils zei

veel plezier vandaag met het ramenlappen en de trunkshow
wat een heerlijk plekje heb je voor jezelf gemaakt en prachtig uitzicht heb je daar ook.
Fijn weekend
Bernadette

marion anderson zei

ach goof, wat heerlijk, zit dit nu te lezen met m'n eerste bakkie leut van deze dag, geniet ervan , liefs marion

Saskia Smit zei

Heel verleidelijk om te gaan lappen, maar eerst 'moet' ik van mezelf de hexenlap afmaken.

Frederika zei

Heerlijk hoekje om in weg te kruipen met lapjes.

marijna zei

Gezellig hoekje heb je gecreeerd. En wat heb je al veel stonefield lapjes.